وبلاگ شخصی محمدحسین نورانیان

در این فضا به نوشتن موضوعات مورد علاقه، در حوزه اجتماعی و به خصوص فضای علمی و نخبگانی پرداخته می شود.

وبلاگ شخصی محمدحسین نورانیان

در این فضا به نوشتن موضوعات مورد علاقه، در حوزه اجتماعی و به خصوص فضای علمی و نخبگانی پرداخته می شود.

یکی از مهمترین دغدغه های همه نخبگان و آحاد مردم ایران عزیز، مدیریت کشور برای نیل به اهداف عالی نظام است، اهدافی که رسیدن به آنها با وضعیت و مسیر فعلی مدیریت کشور، به خصوص در حوزه دانش و اقتصاد، بعید به نظر می رسد. در این وبلاگ سعی شده تا نظراتی سازنده در راستای توسعه کشور مطرح شده و به تبادل نظر با سایر اندیشمندان و متخصصان پرداخته شود.

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

سلام دوستان


همان طور که مستحضر هستید هفته ی قبل مقام معظم رهبری با نخبگان جلسه داشتند


در آن سخنان ایشان فرمودند بنیاد نخبگان کارها را به دانشگاهها نسپارد، اگر دانشگاهها این کاره بودند که اصلا بنیاد نخبگان را به وجود نمی آوردند


این سخنان دقیق و هشدار جدی، اشاره به برنامه ی دوسال اخیر بنیاد نخبگان در تنفیذ بخش مهمی از وظایف بنیاد نخبگان به دانشگاهها دارد. 


این خطر را من هم دو سال پیش در وبلاگم مورد اشاره قرار دادم و توضیحاتی هم در این مورد دادم اما الان بعد از دو سال امکان صحبت به صورت روشن تر و به همراه مصادیق به وجود آمده است.


همان طور که مقام معظم رهبری نیز به خوبی اشاره کردند، ارتباط زیاد و خارج از قاعده معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان که به دلیل ریاست مشترک می باشد، باعث شده تا بنیاد نخبگان بیشتر به صورت بخش کوچکی از معاونت علمی و فن آوری در آمده و همین ادغام ناخواسته، باعث شده تا در عملکرد دو سازمان اشکالات جدی به وجود بیاید. متاسفانه هم معاونت علمی و هم بنیاد نخبگان به عنوان مراکز ستادی، برای رفع ایرادات و نواقص موجود در وزارت خانه های متولی پژوهش و علم صورت گرفته که البته این دو سازمان به دلیل قوانین ناقص و عدم برخورداری از مدیریت قوی و مستحکم، صرفا به ایجاد سازمانهای بی مسئولیت و البته دارای بودجه زیاد شده که تنها منبعی برای فسادهای مالی خواهد بود.


متاسفانه در ایران اگر کار درستی هم شروع می شود، بعد از مدتی مسیر خود را به سمت بیراهه ها کشانده و تبدیل به یک تهدید می شود.


همین الان یک چالش جدی در این سازمان ها ، تبدیل شدن این مراکز به مراکز نفوذ دشمن است که بسیار خطرناک است،


به نظر باید در معماری مجدد این مراکز از نظر علمی و امنیتی جدیت بیشتری به خرج داده شود و کارکردهای این سازمانها بازتعریف شود


به امید فردایی بهتر برای ایران اسلامی

  • ۹۵/۰۸/۰۵
  • محمدحسین نورانیان

نظرات (۱)

  • ܓ✿ سامره ܓ✿
  • سلام

    به نظر من مملکت ما دچار معضل بزرگی به نام حرف زدن بزرگان و به فراموشی سپردن مسئولان شده است. نمی دانم این سیر از کجا شروع شده اما بسیاری از مطالبات رهبری، آنگونه که باید از سوی مردم پیگیری نمی شود یعنی یقه خادمان مملکت را نمی گیرند بابت آن موضوع!

    بحث نخبگان هم یکی از آن موارد است ...

    یاحق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی