وبلاگ شخصی محمدحسین نورانیان

در این فضا به نوشتن موضوعات مورد علاقه، در حوزه اجتماعی و به خصوص فضای علمی و نخبگانی پرداخته می شود.

وبلاگ شخصی محمدحسین نورانیان

در این فضا به نوشتن موضوعات مورد علاقه، در حوزه اجتماعی و به خصوص فضای علمی و نخبگانی پرداخته می شود.

یکی از مهمترین دغدغه های همه نخبگان و آحاد مردم ایران عزیز، مدیریت کشور برای نیل به اهداف عالی نظام است، اهدافی که رسیدن به آنها با وضعیت و مسیر فعلی مدیریت کشور، به خصوص در حوزه دانش و اقتصاد، بعید به نظر می رسد. در این وبلاگ سعی شده تا نظراتی سازنده در راستای توسعه کشور مطرح شده و به تبادل نظر با سایر اندیشمندان و متخصصان پرداخته شود.

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سلام دوستان


امروز در یک اقدام خیلی غافل گیر کننده می خواهم از یکی از حرفهایی که آقای دکتر ستاری، معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری تشکر کنم، برای متن سخنان ایشان به این صفحه مراجعه کنید.


خلاصه حرف ایشان این بود که :


تا مراکز تحقیقاتی و حتی مراکز حمایتی نظیر خود معاونت علمی با پول نفت بخواهد سرپا باشد، هیچ پیشرفتی در حوزه علمی نخواهیم داشت


با تشکر از اینکه ایشان بالاخره به این موضوع اعتراف کردند، می خواهم از ایشان خواهش کنم تا به عنوان معاون ریاست جمهوری، برنامه خودشان را برای غیرنفتی کردن اقتصاد و فضای علمی مطرح کنند


ممنون

  • محمدحسین نورانیان
  • ۰
  • ۰

سلام دوستان


نمی دونم اخبار امروز مجلس رو شنیدید یا نه


نماینده ها امروز شروع به بررسی توافق هسته ای کردند ، کلی هم اعتراض کردند ، می دونید به چی؟


به اینکه از کجا ترجمه ارائه شده در مورد توافق درست باشه :-)


یعنی اینقدر تنبل هستند که خودشان توان ترجمه را ندارند، تازه حاضر نیستند خودشان یک مترجم پیدا کنند و ازش بخواهند تا برایشان این توافق را ترجمه کند. به جای آن به وزارت خارجه اعتراض می کنند که چرا در ترجمه صادق نیستند :-)


پیشنهاد : یک کمپین اینترنتی تشکیل بدهیم و توافق نامه را ترجمه کنیم تا لا اقل نمایندگان مان به جای فحش دادن، بنشینند متن را بخوانند شاید توانستند یک کمکی کنند این فاجعه اثرات سو کمتری داشته باشد !


...

  • محمدحسین نورانیان
  • ۰
  • ۰

سلام دوستان


این چند روز که از توافق تاریخی ! هسته ای بین ایران و 6 قدرت بزرگ جهانی و سپس تصویب قطعنامه ی شورای امنیت می گذرد، سعی کردم تا بی تفاوت از کنارش بگذرم و به روی خودم نیاورم که چه فاجعه علمی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و حتی اجتماعی رخ داده است، اما واقعا نشد !

هر کس با من در مورد این موضوع صحبت می کرد سعی می کردم صرفا نظرات طرف مقابل ( چه مخالف توافق و چه مخالف ) صرفا تایید کننده باشم، اما یاد سنت های الهی افتادم و عذابهایی که به اقوام قبلی وارد شد، چرا که فاسدانشان مشغول فساد بودند و بی گناهانشان بی تفاوت و همین باعث عذاب همه آنها ( چه گنه کار و چه بی گناه ) شد.

امروز هم داستان کشور ما همین است، اگر نسبت به اشتباهات عده ای احمق بی تفاوت باشیم، همه عذاب می شویم، همه


برای اینکه بیشتر موضوع را باز کنم و اینکه منظورم از فاجعه چیست را توضیح دهم، توجه شما را به موارد زیر جلب می کنم :


1- با این ده سالی که به محققان هسته ای مان استراحت دادیم، فاتحه رشد علمی در کشور خوانده خواهد ، چه دلتان بخواهد چه نخواهد، کشوری که دولتمردانش به خاطر فشار تحریمهای مالی و اقتصادی ، حاضرند محققانشان را از کار بیکار کنند، فردا هم در حوزه های دیگر به محققانشان می گویند بروید استراحت، غربی ها قولش را داده اند. دیگر رشد علمی با این وضع تبدیل به یک خاطره خوهد شد.

پیشنهاد : معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری را تبدیل کنید به معاونت ریاست جمهوری در گدایی کردن دانش از غربی ها !


2- اقتصاد هم که بله ! با آمدن پول های بلوکه شده، که قطعا اگر بدهند، نقد نخواهند داد و کالا خواهند داد، اقتصاد و تولیدمان هم هوا خواهد شد، البته ناگفته نماند، این  پولها اگر برای مردم نان نشود، برای برخی نان می شود، آن هم از نوع چربش !


3- از نظر سیاسی هم که نه در داخل و نه در خارج هیچ چیزی کاسب نشدیم، اقتدارمان هم به حدی رسیده که صدراعظم آلمانی که به خاطر جنگ جهانی دوم، هنوز روی نگاه کردن به طور مستقیم به سایر قدرت ها را ندارد، به ما می گه که ایران اگر بخواهد به حساب بیاوریمش باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد ! ( قابل توجه عزیزان اینکه آلمان همان +1  گروه 5+1 است، یعنی سایر قدرت ها حتی حاضر نشدند آلمان را به جمع خود اضافه کنند ! ) اینجاست که جا دارد بگوییم روحانی مچکریم !


4- از نظر نظامی هم که طبق قطعنامه، موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای نباید توسعه پیدا کنند، پس باید به دوستان عزیز محقق در حوزه نظامی هم باید گفت، سی و پنج سال مردانه کار کردید، حالا ده سال استراحت کنید ، دیپلمات ها چشمشون به دشمن هست !

و با خنده و شوخی سرگرمشان می کنند تا این ده سال هم تموم بشه !


5- از نظر اجتماعی هم که اونهایی که کشته مرده ارتباط با غرب بودند، منتظرند مک دونالد بیاد شبها اونجا جشن بگیرن، اونهایی هم که از عقب نشینی دولت از آرمانهای انقلاب ناراحتند، منتظر هستند مقام معظم رهبری خودش بیاید همه مشکلات را حل کند، دقیقا همان طور که انتظار دارند امام زمان خودش بیاید دنیا را درست کند.


امیدوارم خداوند به همه ما بصیرت بدهد تا حداقل بفهمیم برای چی باید جشن گرفت و برای چه عزا


و السلام علی من اتبع الهدی


  • محمدحسین نورانیان