وبلاگ شخصی محمدحسین نورانیان

در این فضا به نوشتن موضوعات مورد علاقه، در حوزه اجتماعی و به خصوص فضای علمی و نخبگانی پرداخته می شود.

وبلاگ شخصی محمدحسین نورانیان

در این فضا به نوشتن موضوعات مورد علاقه، در حوزه اجتماعی و به خصوص فضای علمی و نخبگانی پرداخته می شود.

یکی از مهمترین دغدغه های همه نخبگان و آحاد مردم ایران عزیز، مدیریت کشور برای نیل به اهداف عالی نظام است، اهدافی که رسیدن به آنها با وضعیت و مسیر فعلی مدیریت کشور، به خصوص در حوزه دانش و اقتصاد، بعید به نظر می رسد. در این وبلاگ سعی شده تا نظراتی سازنده در راستای توسعه کشور مطرح شده و به تبادل نظر با سایر اندیشمندان و متخصصان پرداخته شود.

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سلام دوستان


عید فطر با تاخیر چند روزه مبارک، انشاالله که توانسته باشید از ماه رمضان استفاده ی کافی برده باشید


قرار بود تنها تمرکز را بر روی اقتصاد مقاومتی بگذارم و دیگر در مورد سایر موضوعات صحبتی نکنم، اما اصلا شدنی نیست


افتضاح حقوق های نجومی که چند وقتی است کشور را به خودش مشغول کرده، به ایجاد حواشی جدیدی منجر شده که دارد کم کم تنور دعواهای سیاسی را گرم می کند،


سخنرانی نماینده ای که با حق فراغت گنجانده شده در حقوق پدرش نماینده مجلس شده بود، افتضاحی بیش نبود و تایید کرد که اصلاح طلبان علیرغم تلاش گسترده برای سیاسی نشان دادن خود، هنوز به صورت بدوی و قبیله ای به دیالوگ می پردازند و البته انتظاری از آنها نباید داشت ...


دولت تدبیر و امید هم که در حال مبارزه جدی با گرد و غبار و خاموش کردن آتش روشن شده از بی تدبیری است، فرصتی برای حتی فکر کردن در مورد اقتصاد مقاومتی ندارد.


چند سال قبل به دوستان می گفتم که هر سالی که به نام موضوعی در کشور نام گذاری می شود، در آن سال بدترین اتفاقات برای آن موضوع می افتد، گویا عده ای منتظر فرمایش رهبری هستند و در آن سال برعکس آن کار را انجام می دهند.


انشاالله خداوند متعال به ما کمک کند تا در این امتحانات سخت که اتفاقا برای کسانی که بیشتر ادعای اسلام و انقلاب دارند سخت تر هم هست، بتوانیم سربلند بیرون بیاییم و خداوند متعال از ما راضی و خشنود باشد


یا علی

  • محمدحسین نورانیان
  • ۰
  • ۰

سلام دوستان


میلاد امام حسن مجتبی بر شما مبارک باشد انشاالله


قرار بدو در مورد سیاست دیگر حرفی نزنم و بیشتر بر روی اقتصاد مقاومتی تمرکز کنم اما اتفاقات منطقه اقتضائات خود را دارد


دیروز چند اتفاق مهم افتاد، اول سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و دوم بیانیه ی سردار قاسم سلیمانی در مورد بیانیه ی سلب تابعیت که در واقع یک هشدار و تهدید علنی و روشن به آل خلیفه بود.


در این بین، افراد زیادی اظهارنظر هایی داشتند که شاید دولتی ها و وابستگان انها بیشترین سهم را داشتند، مشاوران رئیس جمهور و نزدیکان او بیشتر از اینکه به حکومت فاسد بحرین انتقاد کنند، به سردار سلیمانی انتقاد کرده بودند.


در لفافه بگویم، نفوذی ها دارند سر بر می آورند و "برادران مومن و انقلابی" در حال شکل دهی به بزرگ ترین خیانت به انقلاب و اسلام به نام تدبیر هستند.


خداوند ما را از شر ابو موسی اشعری ها و عمرو عاص ها نجات دهد ...

  • محمدحسین نورانیان