وبلاگ شخصی محمدحسین نورانیان

در این فضا به نوشتن موضوعات مورد علاقه، در حوزه اجتماعی و به خصوص فضای علمی و نخبگانی پرداخته می شود.

وبلاگ شخصی محمدحسین نورانیان

در این فضا به نوشتن موضوعات مورد علاقه، در حوزه اجتماعی و به خصوص فضای علمی و نخبگانی پرداخته می شود.

یکی از مهمترین دغدغه های همه نخبگان و آحاد مردم ایران عزیز، مدیریت کشور برای نیل به اهداف عالی نظام است، اهدافی که رسیدن به آنها با وضعیت و مسیر فعلی مدیریت کشور، به خصوص در حوزه دانش و اقتصاد، بعید به نظر می رسد. در این وبلاگ سعی شده تا نظراتی سازنده در راستای توسعه کشور مطرح شده و به تبادل نظر با سایر اندیشمندان و متخصصان پرداخته شود.

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

سلام دوستان


عیر قربان بر شما مبارک باشد انشاالله


واقعه منا را هم خدمت شما و تمام امت اسلامی تسلیت عرض می کنم


متاسفانه عربستان با بی مسئولیتی کامل در حال مدیریت ( در واقع گذراندن ) موسم حج ابراهیمی است. این مسئولیت بزرگ، با اشتباهات مکرر و خطرات به وجود آمده برای حجاج در سال جاری، نشان از بی کفایتی عربستان در مدیریت امور حج دارد. اما چه شده که امسال این قدر حجم مشکلات به وجود امده در حج زیاد است ؟


1- عربستان درگیر جنگ های مختلفی در سوریه، عراق و به خصوص در یمن است. دشمنی با ایران هم که همواره در صدر برنامه های آل سعود بوده است.


2- اختلافات داخلی باعث شده تا برخی برای ضایع نمودن وجهه گروهی دیگر، اعمالی را انجام داده و به دیگری نسبت دهند. این کار از زمان عثمان در بین آنها رواج داشته است.


3- هزینه های زیاد جنگ باعث شده تا اولویتها تغییر کرده و هزینه برای تامین امنیت حج در جای دیگری خرج شود. کسری بودجه عربستان به دلیل کاهش قیمت نفت به مقادیر بی سابقه ای رسیده که نشان از عدم توانایی مدیریت مشکلات مالی از سوی مقامات سعودی دارد


4- گسترش تفکر تفکیری و وهابی در جامعه عربستان باعث شده تا اکثر مسلمانان حاضر در مناسک حج از سوی برگزار کنندگان مورد احترام قرار نگیرد و انها را شبه مسلمانانی که خدمت به آنها ارزشی ندارد قلمداد می کنند. همین بی اعتنایی نسبت به حاجیان منجر به بی مسئولیتی نسبت به انها شده و چنین فجایعی را رقم می زند.


امیدوارم راهکاری مناسب و کم هزینه، حداقل کمتر از هزینه اسقاط و تغییر رژیم سعودی وجود داشته باشد.


انشاالله سال آینده اولین عید قریان را در حضور امام زمانمان جشن بگیریم، انشاالله .....

  • ۹۴/۰۷/۰۲
  • محمدحسین نورانیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی