سلام دوستان
فکر نکنم کسی باشه که خبری از کمپین خودروی ایرانی نخرید نداشته باشه
کمپینی که با این عنوان آمد که : خودروی صفر داخلی نخرید
به سرعت در شبکه های مجازی توسعه پیدا کرد و بسیاری از افراد اون رو دیدن و اون رو پخش کردن
این کمپین فارق از اینکه هدف اولیه افرادی که اون رو به وجود آورده اند چی بوده، چند تا نکته مهم برای کشور داشت :
1- خودروسازها فهمیدند که بازارشون دیگه بازار دهه های گذشته نیست که مردم مجبور باشن هر ماشینی که خودروسازها بهشون دادن رو سوار بشن و انتخاب دیگه ای نداشته باشن
2- دولت فهمید که مردم واقعا وضعیت اقتصادی خوبی ندارن و یکی از دلایل اصلی رکود، عدم وجود نقدینگی بین اکثریت مردم است
3- مردم فهمیدن لازم نیست برای اعتراض به وضعیت موجود در بازار خودرو، کار پیچیده ای انجام بدن، فقط کافیه خرید نکنن
چند تا چیز هم فکر نمی کنم هنوز فهمیده شده باشه :
1- رسانه های اجتماعی بسیار قدرتمند و سریع هستند و این یک تهدید امنیتی اجتماعی بزرگ و وسیع است که به وضوح دستگاههای ذیربط هیچ قدرتی برای کنترل اون ندارن
2- اگر مدیران خودروساز اراده تغییر در عملکردشون رو پیدا نکنن، فاتحه صنعت خودرو رو باید خواند و برای 600 هزار کارگر فعال در این حوزه به دنبال شغل باید گشت
3- مردم وضعیت معیشتی خوبی ندارن و این امروز تاثیرش رو روی بازار خودرو گذاشته، فردا در یک صنعت دیگر و این روزها بدون هزینه برای نظام فردا نخواهند شد
4- حکومت اساسا استراتژیست درست حسابی نداره وگرنه این تهدید رو می شد با کمی هوشمندی به فرصتی برای صنایع خودروسازی و شرکتهای دانش بنیان و همچنین فرصتی برای رونق دادن به بازار تبدیل کرد، اما امان از بی تدبیری برخی ها ...
در کل خوش گذشت، امیدوارم کمپین بعدی ......
- ۹۴/۰۶/۱۹